V Koroški lekarni imamo vzpostavljen sistem vodenja kakovosti, ki temelji na Zakonu o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 85/16 s spremembami in dopolnitvami) in Zakonu o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu (Uradni list RS, št. 102/24). Zakona predeljujeta kakovost in varnost v lekarniški dejavnosti. To pomeni, da izvajalci lekarniške dejavnosti vzdržujejo sistem kakovosti, ki vključuje organizacijsko strukturo, postopke, procese in vire, potrebne za izvajanje lekarniške dejavnosti v skladu s standardi lekarniške dejavnosti in pravili dobre lekarniške prakse, ki jih sprejme pristojna zbornica.
Načela kakovosti so:
- učinkovitost,
- uspešnost,
- osredotočenost na pacienta,
- pravočasnost,
- varnost zdravstvene obravnave,
- enakopravnost pri zdravstveni obravnavi in
- integriranost zdravstvenega varstva.
Izvajalec lekarniške dejavnosti mora vzpostaviti sistem upravljanja in ravnanja s kakovostjo na podlagi načel kakovosti, izvajati aktivnosti nenehnega izboljševanja kakovosti, vključno z varnostjo zdravstvene obravnave in zdravstvenih storitev ter izvajamo naloge, ki jih ta zakon določa za zdravstvene izvajalce.
Koroška lekarna kot Izvajalec lekarniške dejavnosti za izboljševanje kakovosti in varnosti opravlja vsaj naslednje naloge:
- določa program in letne načrte za izboljševanje kakovosti in varnosti, vključno z varnostjo pacientov,
- imenuje Komisijo za kakovost, predstavnika vodstva za kakovost in pooblaščenca za varnost pacientov,
- vzpostavi in vzdržuje sistem vodenja kakovosti,
- izvaja obravnave v skladu s strokovnimi standardi, kodeksi in pravili dobrih praks,
- oblikuje, uvaja in redno uporablja standardne operativne postopke, ki so nujni del dokumentov kakovosti,
- izdela varnostne protokole za posamezne storitve,
- izvaja notranjo presojo dobre prakse,
- spremlja kazalnike kakovosti in izsledke objavi na svoji spletni strani,
- agenciji posreduje podatke za analizo kazalnikov kakovosti na način, kot ga določi agencija,
- vzpostavi sistem obvladovanja varnostnih incidentov (sporočanje, analiza, ukrepi in sledenje učinkovitosti ukrepov),
- vodi evidence preprečljivih škodljivih dogodkov in opozorilnih nevarnih dogodkov in izvaja ukrepe za izboljšave,
- izvaja razkritje preprečljivega škodljivega dogodka ali opozorilnega nevarnega dogodka pacientu ali njegovemu pooblaščencu ali družinskemu članu in se opraviči v primeru ugotovitve preprečljivega škodljivega dogodka ali opozorilnega nevarnega dogodka, ki ne pomeni priznanja krivde ali odgovornosti,
- zagotavlja podporo pacientom ali ožjim družinskim članom, ki so doživeli preprečljiv škodljiv dogodek ali opozorilni nevarni dogodek,
- vzpostavi sistem za obvladovanje tveganj,
- javno objavi anonimizirane preventivne in korektiven ukrepe, sprejete oziroma uvedene na podlagi analize za nastanek preprečljivih škodljivih dogodkov ali opozorilnih nevarnih dogodkov, ki jih določi agencija,
- anonimizirano spremlja in analizira opozorilne nevarne dogodke in napake pri izvajanju lekarniške dejavnosti,
- zagotavlja stalen razvoj in merjenje kulture varnosti,
- zagotavlja stalno izboljševanje kakovosti, varnosti in osredotočenja na pacienta, vključno z izvajanjem razvojnih projektov za izboljšanje kakovosti,
- zagotavlja redno usposabljanje vseh zaposlenih s področja kakovosti, pri čemer vsebino usposabljanja določi agencija, druge naloge na področju kakovosti, ki jih določi agencija.
Sistem vodenja kakovosti imamo certificiran po standardu ISO 9001:2015.
Predstavnica vodstva za kakovost: Petra Ozmec, mag. farm., spec.
Pooblaščenka za varnost pacientov: Petra Ozmec, mag. farm., spec.
Komisija za kakovost: Petra Ozmec, mag. farm., spec., Andraž Počič, mag. farm., Vesna Stepišnik, mag. farm., Marko Jevšnik, mag. farm.